Oficjalna strona 1 Liceum Ogólnokształcącego w Łańcucie

Wycieczka do Warszawy

Napisano: 21 Luty, 2008 - 12:47 przez macieknycz

W dniach 10 i 11 lutego 2007 r. 49 uczniów wraz i 5 nauczycieli I Liceum uczestniczyło w wycieczce do Warszawy. Wyjechaliśmy około godziny 5.30 pełni wigoru z plecakami pełnymi jedzenia. Zwiedzanie Stolicy rozpoczęliśmy od wizyty w Zamku Królewskim. Jego piękne wnętrza zrobiły na nas duże wrażenie. Następnie przyszedł czas na spacer po Starym Mieście. Kataryniarz z papugą, stare kamienice i Kolumna Zygmunta - wszystko to wprowadziło nas w klimat starej Warszawy. Co jakiś czas powracała refleksja, że wszystko to było niemal zrównane z ziemią i odbudowane po wojnie wielkim wysiłkiem i poświeceniem całego społeczeństwa.

Kolejnym i chyba najciekawszym etapem wycieczki było Muzeum Powstania Warszawskiego. Jest to najnowsze multimedialne muzeum w Polsce. Niesamowite efekty dźwiękowe i wizualne, archiwalne zdjęcia i filmy ze starych kronik, autentyczne pamiątki z czasu II wojny światowej, urządzenie wnętrz w taki sposób, aby przypominało ono walczącą Stolicę – wszystko to sprawiło, że mogliśmy (przynajmniej w niewielkim stopniu) oglądać Warszawę oczami powstańców. Są tam nawet tunele wzorowane na kanałach ściekowych – powstańczych drogach komunikacyjnych, przez które można przejść w zupełnych ciemnościach i przekonać się, jak ciężko było przemieszczać się w ten sposób. Można tam spędzić mnóstwo czasu i ciągle jeszcze chce się tam wracać.

Kolejnym miejscem, które odwiedziliśmy tego dnia było Muzeum ks. Jerzego Popiełuszki. Niestety brak czasu nie pozwolił na dokładne jego zwiedzenie. Muzeum zawiera ciekawą ekspozycję poświeconą brutalnie zamordowanemu Księdzu oraz pamiątki i dokumenty dotyczące okresu stanu wojennego, działalności Solidarności. Nawet w krótkim czasie jaki tam spędziliśmy, zrozumieliśmy jaki to był trudny okres naszej historii. Po obejrzeniu wystaw uczestniczyliśmy we Mszy św. w Kościele św. Stanisława Kostki. Potem już tylko było schronisko, kolacja i zasłużony odpoczynek po tym jakże ciekawym i długim dniu.

Drugi dzień rozpoczęliśmy od zwiedzania serca polskiej demokracji – Sejmu i Senatu. Odwiedziliśmy słynne sale obrad, która są naprawdę imponujące. Zapoznaliśmy się z funkcjonowaniem tych dwóch izb polskiego Parlamentu. Odwiedziliśmy jeszcze salę kolumnową (gdzie odbywają się m.in. posiedzenia komisji śledczych) oraz salę posiedzeń komisji sejmowych i klubów parlamentarnych. Niestety poniedziałek jest dniem, kiedy nie odbywają się obrady, nie mogliśmy więc spotkać naszych sławnych parlamentarzystów. Po wizycie na Wiejskiej udaliśmy się do nowej siedziby Giełdy Papierów Wartościowych, gdzie wysłuchaliśmy informacji na temat jej działalności, obejrzeliśmy filmy mające zachęcić nas do inwestowania i z dużą porcją wiedzy ekonomicznej pożegnaliśmy świat biznesu. Świetnym pomysłem naszych Opiekunek był czas spędzony w Centrum Handlowym Złote Tarasy, był to ostatni punkt naszej wycieczki.

Napełnieni duchem patriotyzmu i nowoczesności udaliśmy się z pięknymi wspomnieniami w podróż do domu.

Artur Chudzik Piotr Szczepański

PROMAR

PNWM

Użytkownicy online

W tej chwili stronę przegląda 0 użytkowników i 0 gości.