Oficjalna strona 1 Liceum Ogólnokształcącego w Łańcucie

“ Zatrzymaj się! Obejrzyj się! Obejrzyj siebie!”- pielgrzymka naszych maturzystów

Napisano: 21 Październik, 2007 - 12:14 przez macieknycz

Jest czwartek, 18-ty października, ok. godziny piątej rano; cytując znaną piosenkę “Miasto budzi się“. Mimo tak wczesnej pory plac przy ul. Cetnarskiego, zwany popularnie “Ruskim Rynkiem” tętni już życiem. Tu i ówdzie widać gwarne grupki Sienkiewiczaków- Maturzystów obładowanych bagażami i czekających na przyjazd autobusów, które zabiorą ich w daleką drogę. Na dwa dni pozostawią oni domowe i szkolne życie, by odbyć zaiste romantyczną podróż- podroż przed siebie i wgłąb siebie, własnej duszy- rekolekcje w drodze.

Pierwszym punktem naszego programu było Maryjne sanktuarium w Kalwarii Zebrzydowskiej. Na Eucharystii prowadzący rekolekcje ks. Grzegorz zachęcił nas do pochylenia się nad tajemnicą cudu w Kanie- zarówno tego Ewangelicznego, jak i nad “Kanami” naszego życia. Pobudził nas też do refleksji nad naszą wiarą, dojrzałością, naszym życiem z Chrystusem. “Ile Bogu pozwolisz, ile dobrej wody wlejesz do stągwi swojego życia- tyle On przemieni”. Pozostaje pytanie - ile wlewa każdy z nas?

Z Kalwarii wyruszyliśmy do miasta w szczególny sposób związanego z osobą Jana Pawła II, miasta, gdzie “wszystko się zaczęło”- do Wadowic. Tu zwiedziliśmy Jego dom rodzinny i wadowicki kościół. Wysłuchaliśmy tez konferencji, której główna myślą były słowa wypowiedziane przez Papieża Polaka u początku pontyfikatu- “Nie lękajcie się!”. Nie lękajcie się kochać, wierzyć, świadczyć, zaufać Bogu, służyć bliźniemu...

Następny etap naszego wędrowania to Oświęcim- miejsce wielkiego cierpienia, katuszy i śmierci rzesz niewinnych ludzi, brutalny przykład tego, jak straszny może być człowiek wobec swojego bliźniego. I właśnie nad tajemnicą cierpienia, Jego przyjmowaniem i przezywaniem pochyliliśmy się zarówno w oświęcimskim kościele, jak i podczas zwiedzania obozu koncentracyjnego w Auschwitz. W ciszy i zadumie właściwej temu miejscu oglądaliśmy kolejne części nieludzkiej, bezdusznej machiny śmierci.

Gdy nadszedł wieczór i słońce skryło się za horyzontem, dotarliśmy do Serca Narodu Polskiego, do domu Naszej Najlepszej Matki- Jasnogórskiego Sanktuarium. Tam stanęliśmy przed nią na apelu, by powtórzyć raz jeszcze, że “jesteśmy, pamiętamy, czuwamy” i polecić Jej wszystkie nasze sprawy. Później po obiadokolacji udaliśmy się na nocny spoczynek do Domu Pielgrzyma.

Kolejny dzień naszej pielgrzymki rozpoczęliśmy dosyć wcześnie, by zdążyć na odsłonięcie Cudownego obrazu i poranną Mszę św.

Z Eucharystii przeszliśmy na projekcję widowiska “Victoria Jasnogórska” ukazującego przy pomocy scenek teatralnych, muzyki, światła i dźwięku dzieje Częstochowskiego klasztoru. Po nim, w kaplicy Różańca św. ks. Grzegorz wygłosił konferencje pod tytułem “Maryja- Stolica Mądrości’. Mądrość to coś, czego każdy z nas szuka, pragnie... Jak do niej dojść, co nam w tym pomoże, z czego czerpać, jakie wzorce naśladować- to były tematy przez nas rozważane.

I wreszcie nastał oczekiwany przez wielu punkt programu- czas wolnyJ Spędziliśmy go na zwiedzaniu jasnogórskich muzeów i innych zabudowań, spacerach po wałach... Nie był on jednak zbyt długi- przed nami jeszcze przecież Łagiewniki.

W łagiewnickim Sanktuarium Miłosierdzia Bożego materiałem do naszej refleksji była Przypowieść o Synu Marnotrawnym. Odnajdywaliśmy w niej siebie, nasze życiowe sytuacje, próby i drogi znajdywania szczęścia. Konkluzje z tych rozważań można zawrzeć w słowach św. Augustyna: ”Niespokojne jest serce człowieka, dopóki nie spocznie w Bogu”.

Jak wszyscy wiemy, wszystko, co dobre, szybko się kończy. Tak też było z naszymi rekolekcjami. Zmęczeni intensywnym trybem życia tych dwóch dni, ale radośni i zadowoleni wróciliśmy do Łańcuta.

( Kategorie: )

PROMAR

PNWM

Użytkownicy online

W tej chwili stronę przegląda 0 użytkowników i 17 gości.